Strony

poniedziałek, 27 lutego 2012

Grafika na szkle - tutorial

Nie wiem czy dobrze zrobiłam że tak się wyrwałam z tym, przenoszeniem grafik na szkło .Bo może będziecie rozczarowani . Ale obiecałam to słowa dotrzymam i pokaże co zrobiłam . Mnie te efekty całkiem ucieszyły , choć ciągle jestem w trakcie poszukiwań jak najlepszej domowej metody a na razie podzielę się tym .



Oto mój pierwszy tutorial (więc proszę o wyrozumiałość )

Potrzebujesz:

1 Spray clear acrylic ( do kupienia np. w modelarskich sklepach )
2 "decal paper "(clear waterslide inkjet ) czyli jest to papier do robienia kalek na mokro z przeźroczystym tłem przeznaczony do drukarki atramentowej .
Taki papier jest również do drukarek laserowych .(W Polsce na pewno do kupienia na Allegro)
3 Wydrukuj swój projekt na drukarce po błyszczącej stronie papieru .Odczekaj 45 min żeby tusz się wysuszył .Następnie spryskaj wydruk sprayem z odległości 20cm , pozostaw do wyschnięcia na 10min. Spryskaj ponownie i odczekaj ponownie 10min. Powtórz czynność trzy razy i tym razem po 2-3 godzinach gdy dobrze wyschnie ,wytnij obrazek dokładnie jak najbliżej wydruku .


4 Przygotuj butelkę, słoik lub cokolwiek o gładkiej powierzchni , miseczkę z wodą , ściereczkę albo ręcznik papierowy .
5 zanurz grafikę w wodzie na 45-60sekund
6 oddziel cienko warstwę kalki od papieru umieszczając obrazek na butelce .
7 wytrzyj do sucha ręcznikiem papierowym od środka do zewnątrz usuwając przy tym pęcherzyki powietrza i krople wody .Pozostaw do całkowitego wyschnięcia
To już wszystko , możesz jeszcze zabezpiczyć grafikę bezbarwnym lakierem lub umieścić w mikrofalówce na 5min .










Testowałam jedną z butelek w zmywarce ustawionej na 60 ,
niestety grafika lekko się uszkodziła .(podkreślam lekko , więc myślę że nie najgorzej)
może lepiej myć ręcznie .
Jest to dosyć łatwy sposób ozdobienia zwykłych butelek, słoiczków czy ceramiki .
Jeżeli jeszcze tej metody nie próbowaliście to polecam i życzę miłej zabawy .


29 komentarzy:

  1. Super sprawa! Jak te butelki wyglądają... dziękuję za instrukcję, zaraz będę szukać poszczególnych produktów. I pomyśleć, że tyle rzeczy można samemu zrobić! :)
    pozdrawiam
    marta z ohmyhome.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem pod wrażeniem :) Bardzo mi się podoba i może jak nabiorę odwagi to sama chętnie spróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  3. TAAA...SZKODA ,ŻE ARTYKULY U MNIE NIEDOSTEPNE:)),,AE SPOSÓB FAJNY:)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Marta: cieszę się że Ci się spodobało ! Dzięki i pozdrawiam

    Qrko:Podobny papier wyszukałam na allegro wpisz Kalkomania::Papier do drukarek atramentowych A4 i lakier akrylowy bezbarwny też tam znajdziesz .

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł a przy tym rewelacyjny efekt!:) Super, że dzielisz się swoimi doświadczeniami :) Zapewne kiedyś pomysł wykorzystam:) Pozdrawiam Marta

    OdpowiedzUsuń
  6. Moj Ty Boze, czego Ty nie umiesz zrobic...! A ja bede teraz szukala wszystkich potrzebnych rzeczy, o ktorych piszesz. Tutorialek superowy, wszystko przejrzyste i dobrze ze nawet te preparaty obfocilas, bo czlowiek wie czego ma szukac...dziekuje bardzo za zadany sobie trud, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Super pomysł:)efekt bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  8. NOOOO jestem pod wrażeniem nie sądziłam, że samodzielnie można wyczarować takie cuda szok i szacun. Justyna

    OdpowiedzUsuń
  9. Swietnie! Wyszlo super Kochana! Dziekuje za wskazowki, juz zarejestrowalam. :)

    Pozdrawiam

    Dagi

    OdpowiedzUsuń
  10. Mucha w koronie wymiata! Fajny tutek, tylko czemu ja znowu muszę rzucać wszystko i butelek szukać (cokolwiek to znaczy). Dzięki za nauki, efekty świetne! Uściski:))

    OdpowiedzUsuń
  11. WOW dzięki piękne, pomysł z pewnością się przyda, świetnie wyglądają te szklane naczynia.

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny patent! I na tyle prosty, ze nawet osoba mająca 2 lewe ręce ( czyli ja:)), da sobie chyba radę xD
    pa
    M.

    OdpowiedzUsuń
  13. Super! Zdecydowanie do wyprobowania:) Dzieki za tutka!

    OdpowiedzUsuń
  14. Super efekt! Dzięki za tutka!!! Mam pytanko - czy lakierem w sprayu pryskałaś całą butelkę czy tylko nadruk? I czy po popsikaniu lakierem nie widać go na przedmiocie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja umieściłam swoje butelki w mikrofali , nie testowałam z lakierem, więc trzeba sprawdzić bo ja nie wiem jaki będzie efekt .

      Usuń
  15. Piekny efekt dal ten tem magiczny papier, bede go szukac:)
    pozdrowionka sle

    OdpowiedzUsuń
  16. wyszło elegancko- juz zagladam na allegro czy maja ten papier;-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny pomysł z tym transferem na szklane przedmioty. Tutorialek bardzo czytelny ale nie wiem czy będę umiała zaopatrzyć sie we właściwe przedmioty do tego potrzebne. Pewnie cos namieszam po drodze :-))

    OdpowiedzUsuń
  18. witam :) świetny pomysł... na pewno spróbuję, uwielbiam tak ozdobione rzeczy... ale kosztują nie mało...
    bardzo dziękuję za instrukcję
    pozdrawiam
    Marta

    OdpowiedzUsuń
  19. NO i będę tu często zaglądać robi się ciekawie.....:) Edyta

    OdpowiedzUsuń
  20. rewelacja !!!!! dzięki wielkie za pomysł i przepis na wykonanie ! buziaki, ewa

    OdpowiedzUsuń
  21. Jestem pełna podziwu ,kobieto robisz códa.Koniecznie musze takie rzeczy też uskutecznić.Bardzo dzękuje za pomysły

    OdpowiedzUsuń
  22. Super :) Dzięki za tutorial :) przyda się na pewno...

    OdpowiedzUsuń
  23. Dziękuję bardzo! Przyda się. Ot tylko takiego "papieru" ja nigdzie nie znalazłam :(

    OdpowiedzUsuń
  24. Super tutorial :)
    Na pewno spróbuje i podzielę się efektami :)
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do siebie, KAsiu :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Wędruje sobie po Twoim blogu i wyladowałam w tym poście....bardzo fajny tutorial....piekny efekt. Ale najbardziej przecieram oczy ze zdumienia, bo zobaczyłam u Ciebie produkt firmy Car Plan. A własnie jeden z produktów tej firmy to mój prywatny wynalazek do transferowania. Ta firma z UK chyba pochodzi (?). Obecnie duzo eksperymentuję i też szukam sposobu jak szybko i trwale ozdobic szkło. Twój sposób bardzo mi sie podoba, tylko ta kalkę i spray trudniej zdobyć. Musze więc coś wymyślac na realia Polskie:)

    OdpowiedzUsuń