Strony

czwartek, 18 października 2012

Pentagram


    Podobno jest to najbardziej rozpowszechniony symbol w historii ludzkości. 
Najstarsze pentagramy, odnaleziono w 3500 r. przed naszą erą !

Gwiazdę pięcioramienną uważano za symbol doskonałości , prawdy i mistycyzmu .

Gwiazda ta może symbolizować dobro i zło .
"Dobrym" jest pentagram skierowany wierzchołkiem ku górze, 
a "złym" – ku dołowi. 

 Średniowieczni rycerze dostrzegali w gwieździe symbol pięciu cnót rycerskich:
wielkoduszności, odwagi, czystości, męstwa oraz pobożności.     

 Symbol ten również często kojarzy się z Gwiazdą Betlejemską bądź Gwiazdą Trzech Króli.  

Ja ostatnio częstą widzę motyw pięcioramiennej gwiazdy 
na poduszkach , ubraniach , kubkach i innych ozdobach .
Pomyślałam że szablon który ostatnio wycięłam do ozdobienia komody ( klik ) 
także doskonale będzie się nadawał do ozdobienia lnianych poduszek .
Tak też zrobiłam.


 Ha,ha,ha, a na moich poduszkach nie są ani "złe" ani "dobre"
może po prostu są tylko gwiazdami :)









Cudownego , słonecznego i dłuuugiego weekendu 
Wam życzę:)



55 komentarzy:

  1. Bardzo ladne poduszki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie też się bardzo podobają :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Te 'tylko gwiazdki' są śliczne!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ale w zależności od nastroju mogę je przekręcić i będą wtedy złe albo dobre :)

      Usuń
  4. Klimatyczne podusie! A u Ciebie ślicznie jak zawsze:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne poduchy!!! Cudownego weekendu dla Ciebie :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam Twój domek. Kasiu poduchy są cudowne!

    OdpowiedzUsuń
  7. Przechytrzylas i dobro i zło ;)
    Bardzo ładnie u Ciebie :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Swietnie wyszły :)
    pozdrawiam
    AG

    OdpowiedzUsuń
  9. A kicia jak pięknie wkomponowała się w całość.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda ?! O czarnych kotach też rożnie mówią , ale mój z cała pewnością do dobrych należy :)

      Usuń
  10. op rany świetne poduchy poczyniłaś :)))

    pozdrawiam ciepłooooo

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne poduchy - bardzo ciepły klimacik, w sam raz na jesienne wieczory poduchy i kocyk.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Pięknie wykonujesz te malunki, poduszki wyglądają świetnie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Cudna oliwkę wypatrzyłam na zdjęciu-długo ją masz i jak ci sie udaje ją pielęgnować ze jest tak piękna? Poza tym ta klatka na parapecie jest prześliczna :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem klatka fajna mi się trafiła :)
      A drzewka normalnie , podlewam , czasami na świeże powietrze zabieram i dobrego słowa im nie żałuje , ot cała filozofia :)
      Dziękuję i pozdrawiam

      Usuń
  14. po prostu wspaniale poduszki.
    I te klatki....ach.
    milego wieczoru

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo fajnie to wygląda, lubię gwiazdki. Czy mi się wydaje czy coraz więcej skandynawskich klimatów u Ciebie? :) A ja szukam wzorów do takich cyferek, które masz odwzorowane i nic...
    pozdrawiam
    marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy ja wiem czy to wzory skandynawskie ?!
      A cyferki po prostu sobie wydrukuj , wytnij i gotowe :)
      Dziękuję i pozdrawiam

      Usuń
  16. kapitalne i jaki klimacik nadaja :)
    i do tego te klatki :D
    mniam!

    OdpowiedzUsuń
  17. Niektórzy słysząc słowo pentagram zwiewają gdzie pieprz rośnie :) A jest tak jak piszesz....ma wiele znaczeń :) Twoje poduszki bardzo mi się podoba...jak zwykle wspaniały klimat u Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ha, właśnie sobie pomyślałam, że zmyślnie umieściłaś gwiazdy - w zależności, na którym boku leżą i tak dobrze wyglądają! :))

    OdpowiedzUsuń
  19. Jak zwykle ja tu umieram z zachwytu :-)))

    OdpowiedzUsuń
  20. Dyzio pasuje do poduszek, Czarna Gwiazdeczka

    OdpowiedzUsuń
  21. Dokladnie to samo chcialam napisac co Mona, pieknie sie Dyzio komponuje w te aranzacje :) Pozdrawiam, eda

    OdpowiedzUsuń
  22. wiesz ja któregoś dnia przed samym Bożym Narodzeniem byłam zanieść do kościoła rózne dekoracje na choinkę, które niekoniecznie mi się podobały, a miałam ich skądś tam dosyć sporo i wśród nich były gwiazdki 5 ramienne, panie, które akurat ubierały choinki powiedziały, że niczego co jest z 5 ramienną gwiazdą nie wezmą, nieważne w jaką stronę jest ustawiona... szczerze się zdziwiłam, bo zapomniałam o pentagramie...

    a jakiś czas temu pytałam się księdza o to dlaczego one tak zareagowały, zaczął tłumaczyć ten symbol i powiedział, że tak czy siak, lepeij go unikać... zauważyłam właśnie, że moda na gwiazdki kwitnie i ostatnio widziałam kubek z gwiazdą jak w pentagramie na jednym blogu... no niby gwiazdka tylko ale kto wie co za tym się kryje...

    z drugiej strony u mnie w domu w PL miałam z siostrą pokój gdzie jako ozdoba widnieje taka gwiazda na suficie! robiona przez malarzy ma taką fakturę i kolor ścian a reszta sufitu biała...i jest bycza bo na cały sufit! i w zależności jak staniesz to jest w końcu i pentagram...

    wiem, że ludzie nie zwracają uwagi na takie rzeczy i śmieją się z tego, ale myślę, że coś w tym jest, że jak ten symbol jest w domu, zwłaszcza w tą złą stronę to może psuć jakieś relacje rodzinne itp...

    ;) pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  23. I poduchy i kot i klatka i zdjęcia .. Wszystko mi się podoba:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Czy koteczek wie, ze tak mu "do pyszczka" z tą czarną gwiazdeczką? świetne poduchy, Kasiu. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  25. piękne klatki w tle :) ślicznie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  26. ale prześliczne te Twoje poduchy, no i te klateczki:) napatrzeć się nie mogę na te wszystkie cuda:))))
    uścisków moc:*

    OdpowiedzUsuń
  27. Pięknie jest :))
    Podziwiam poduszki i całokształt :)
    Miłego dnia!
    Beata

    OdpowiedzUsuń
  28. Z niecierpliwością czekam na Twoje kolejne posty. Cudownie przystrojone okno, a o poduszkach nawet nie wspomne:):):) Co do gwiazdy... Pentagram jest przedchrześcijańskim symbolem kultu przyrody. W bardzo dokładnej wykładni- symbolizuje Wenus, boginie kobiecej miłości cielesnej i urody. Pierwotnym przesłanie pentagramu jest kobiecość, jednak jego symbolika została zniekształcona przez tysiące lat...prawdziwy biblijny Kościół nie obchodził również Wielkanocy. Święto- formą obrzędów i przypadającym momencie pierwszej niedzieli po pierwszej wiosennej pełni księżyca nawiązuję do pogańskich obrzędów... Myslę, że największa siła symbolu tkwi w naszym podejściu do niego:)
    Pozdrawiam ciepło Ivrona

    OdpowiedzUsuń
  29. Jak czytałam Twój tekst, to pomyślałam sobie, że zawsze gwiazdki można umieścić lekko skośnie, wtedy będą niesymbolowe. I za chwilkę na zdjęciach zobaczyłam, że tak właśnie zrobiłaś. :)))

    OdpowiedzUsuń
  30. Może lepiej traktujmy ten znak jako gwiazdki,jak zwykle u Ciebie,dodatki ustawione z ogromna dbałością o szczegóły,pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  31. Ciekawe wiadomości o tych gwiazdkach. Jak zwykle pięknie, nawet kot idealnie pasuje :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Poduszki cudne....ale moja uwagę zwróciło okno...Okna to taka moja pięta achillesowa,nigdy nie mam na nie pomysłu...a u Ciebie tak ładnie....

    OdpowiedzUsuń
  33. Fajnie wyszły. Fakt, gwiazdek ostatnio dostatek wszędzie, ale u Ciebie na poduchach prezentują się świetnie.

    OdpowiedzUsuń
  34. Kocurkowi się podobają to najważniejsze, pasują do jego futerka...Bardzo fajne , jaką metodą nanosiłaś? Cieplutkie całuski pa...

    OdpowiedzUsuń
  35. bardzo milo tu u ciebie, trafilam do ciebie dopiero teraz
    i ten kociak, wrrrr..
    super!
    dodaje do ulubionych m.in z powodow sentymentalnych - pare miesiecy mieszkalam w sunderland, 3 lata w leeds, rok w londynie
    piekne poduchy i te klatki, swietnie wykorzystalas wikline na oslonki dla roslinek!!!
    swietne kompozycjie
    pozdrawiam cieplo ze slonecznej germanii!!!

    OdpowiedzUsuń
  36. Gwiazdki tez uwielbiam i tez z checia umieszczam je tu i tam ;)
    Cudne te podusie.
    usciski, milego weekendu

    OdpowiedzUsuń
  37. No no no :D właśnie zupełnie przypadkowo odkryłam twojego bloga kiedy szukałam czegoś więcej o mercury glass... i stwierdzam, że podoba mi się to co widzę ;) nawet bardzo. Dodam do swojego paska czytanych. Pozdrawiam serdecznie,
    Kasia ;)
    http://speckled-fawn.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  38. Jestem tutaj dziś pierwszy raz i naprawde ślicznie u Ciebie.Też choruję właśnie na gwiazdki już szykuję tacę z gwiazdką, ale o czym innym chcialam pisać FANTASTYCZNE DRZEWKO gdzie można takie dosatać??? Zapraszam do mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  39. Znów pisze bo właśnie skończyłam przeglądać wszystkie posty i jestem zauroczona jestem od dziś wierną fanką. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  40. Swietne poduchy, piekna klatka, nie wspomne o cudnym kocie.. ;)zreszta caly blog fantastyczny:) Bede zagladac na biezaco;) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  41. Hej, to, co masz na poduszkach, to są normalne gwiazdki, a nie pentagramy. Niezależnie od tego, w którą stronę są ułożone. Pentagram to same KONTURY. I ja bym u siebie w domu go unikała.
    Pozdrawiam,
    Marta

    OdpowiedzUsuń
  42. Witam. Te czarne gwiazdki są tylko gwiazdkami. Pentagram jest konturem rysowanym LINIĄ CIĄGŁĄ i ma znaczenie magiczne. Jeden rożek w górze: symbol ochronny, dwa rożki w gorze: symbol diabła.
    Pozdrawiam,
    By

    OdpowiedzUsuń
  43. Poduchy wyszły świetnie i jak czytam wyżej to po prostu piękne gwiazdki. Na zdjęcich w połączeniu z klatka -wyglądają bosko

    OdpowiedzUsuń
  44. Bardzo ładny historia gwiazdy.
    Twoja praca jest zawsze piękna.
    Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  45. Witaj - gdybyś we wstępie nie wspomniała o pentagramie nie dopatrzyłabym się tego w tych gwiazdach. Chyba rzeczywiście zgadza się to co napisały dziewczyny powyżej w komentarzach że pentagram to gwiazda malowana ciągłą nieprzerywaną linią.
    Uwielbiam Twoje kompozycję !

    OdpowiedzUsuń